EAT - Københavns Kommunes Skolemad
EAT top

Ofte stillede spørgsmål

Hvad gør jeg, hvis mit barn ikke har fået sin mad?
Hvis dit barn ikke har fået sin mad, skal du kontakte skolen. Skolen kan hjælpe med at opklare, hvad der er gået galt og tilbagebetale pengene til din konto.

Hvorfor får jeg meldt udsolgt?
Madleverandørens bestillefrist er 3 hverdage før inden kl. 9. Efter det tidspunkt bestiller skolen en buffer, som der kan bestilles fra, og når den er solgt, så er der udsolgt. Så hvis du vil være sikker på at der ikke er udsolgt, så skal du bestille senest 3 hverdage før inden kl 9.00.

EAT-boden på den enkelte skole kan have en begrænset kapacitet. Det kan derfor være nødvendigt at sætte en begrænsning på de mest populære retter. Du vil derfor kunne få meldt udsolgt, også selv om du prøver at bestille mere end 3 dage før.

Kan jeg afbestille maden?
Du kan afbestille maden helt frem til kl. 9 den dag maden er bestilt til levering. Du afbestiller maden ved at logge på EAT og trykke på linket ’Bestil/Afbestil /Oversigt’, der står i den sorte bjælke øverst på siden. Her får du en liste over dine bestillinger. Find den ret, der skal afbestilles og tryk på knappen ’Slet’. Retten er nu afbestilt og pengene er flyttet tilbage til din konto.

Rabat?
Fra 1/1-16 bortfalder rabat-ordningerne. Priserne vil fremover være: EAT medium, large, sandwich 22 kr. EAT bolle 3 kr.

Ordningen om tilskud til EAT fortsætter uændret.

Hvorfor er mine bestillinger blevet slettet?
Når skolen vælger at holde skoleboden lukket i en periode fx pga. temauge slettes de bestillinger, der er forudbestilt i den periode og pengene flyttes tilbage til din konto. Du vil automatisk modtage en mail fra EAT, der gør dig opmærksom på, at skolen har slettet dine bestillinger og hvad årsagen er til det.

Hvad gør jeg, når jeg har glemt kode / kontonummer?
Hvis du har glemt din kode eller kontonummer kan du få det tilsendt i en e-mail eller på en SMS ved at gå ind på hjemmesiden, som du plejer for at bestille mad og bruge funktionen ’Glemt kode’, der står i den sorte bjælke, når du skal til at logge ind i EAT.

Hvordan skifter jeg skole i EAT?
Når du flytter skole, skal du huske også at flytte din EATkonto til din nye skole, Det gør du ved at logge ind på kontoen og evt. slette de bestillinger, der ligger efter flyttedatoen. Herefter vælger du Min konto, Ret oplysninger og Skift skole. Du får nu et nyt kontonummer, hvor de ubrugte penge er flyttet til.

Hvordan får jeg udbetalt penge fra min EAT-konto?
Du kan til enhver tid få dit indestående udbetalt. Du skal blot logge ind, klikke på "Min konto" og "Udbetale" og udfylde formularen, så vil du få beløbet indsat på din bankkonto. Du kan også overføre penge til andre konti i netsystemet.