EAT - Københavns Kommunes Skolemad
EAT top
Vilkår

Frister
Du kan bestille og afbestille indtil samme dag kl. 9.00

Udsolgt
Madleverandørens bestillefrist er 3 hverdage før inden kl. 9.00
Efter det tidspunkt bestiller den enkelte skole en buffer, som der bestilles fra, og når den er solgt, så er der udsolgt.
Så hvis du vil være sikker på at der ikke er udsolgt, så skal du bestille senest 3 hverdage før inden kl 9.00.

EAT-boden på den enkelte skole, kan have en begrænset kapacitet. Det kan derfor være nødvendigt at sætte en begrænsning på de mest populære retter. Du vil derfor kunne få meldt udsolgt, også selv om du prøver at bestille mere end 3 dage før.


Kontokøb
Først opretter du en konto, og så kan du sætte penge ind på den.
Du kan sætte penge ind på flere måder:
  • Med betalingskort (Dankort, eDankort, VISA-Dankort, VISA, Mastercard, Maestro eller JCB)
  • Med indbetalingskort (girokort) via netbank, telefonbank, bankfilial eller posthus
Dernæst kan du bruge de penge du har sat ind på kontoen til at købe for.
Du bestemmer selv hvor mange penge du vil sætte ind på din konto, dog kan du højst have 1000 kr på din konto.
Når du betaler med betalingskort er pengene til rådighed på din konto straks efter indbetalingen.
Når du betaler med indbetalingskort, så går der 3-4 hverdage før pengene går ind på din konto og du kan bestille mad.
Du kan til hver en tid se hvor mange penge du har på kontoen, og en oversigt over hvad du har indsat på kontoen, samt hvad du har købt og bestilt.
Du betaler selv gebyret til PBS, bank eller posthus ved indbetalingen.
Vi tager ingen gebyrer til os selv.

Automatisk optankning
Du kan vælge at melde dig til automatisk optankning, således at når der er under et bestemt beløb tilbage på din konto,
så trækker vi automatisk penge på dit betalingskort og indsætter dem straks på din konto.
Du bestemmer selv, hvor lidt der skal være på din konto ved den automatiske optankning, og hvor meget der skal sættes ind på din konto.
Du betaler selv gebyret til Nets(tidligere PBS), hver gang der tankes, og du kan altid selv afmelde eller ændre aftalen om automatisk optankning under "Min konto".
Hvis optankningen ikke kan gennemføres f.eks. ved betalingskortets udløb, spærring, ophør, kortskifte eller andet,
bliver din konto ikke længere optanket automatisk, og eventuelle bestillinger, hvortil der ikke er penge på kontoen, vil blive slettet.
Hvis du indbetaler eller tilmelder dig automatisk optankning igen, skal du derfor bestille igen.
Du vil modtage en bekræftelse på e-mail ved til- og afmelding af automatisk optankning, og hver gang der tankes automatisk.
Hvis du har valgt at modtage bekræftelses-smser, vil du tillige modtage en sms.

Søskende
Hvis du har flere børn, kan du enten oprette en konto til hvert barn, eller du kan tilknytte søskende ved at vælge "min konto" og "opret underkonto".
Læs mere om søskende her.

Mails og SMS
Hvis du ønsker det, kan du få tilsendt e-mail eller SMS når
  • der rettes i oplysningerne på din konto
  • der er bestilt eller betalt
  • der ikke er bestilt mere mad
  • saldoen er under et valgt beløb
  • din konto ikke er brugt i et valgt antal dage
  • der er nyheder
Du kan altid fravælge disse igen.
Du kan også bestille, afbestille og meget mere med SMSer.
Læs mere om SMS her.

Udbetaling
Du kan til enhver tid få dit indestående udbetalt.
Du skal blot logge ind, klikke på "Min konto" og "Udbetale" og udfylde formularen, så vil du få beløbet indsat på dit betalingskort eller din bankkonto.
Du kan også overføre penge til andre konti i netsystemet.

Moms
Elever betaler ikke moms af EAT maden.
Lærere og medarbejdere skal derimod betale moms af EAT maden.

Fortrydelsesret
Når du køber mad, så gælder nettets normale fortrydelsesret ikke.

Gyldighed
Konti, der har været sat penge ind på, slettes efter 5 år uden login.
Konti, der ikke har været sat penge ind på, slettes efter 3 måneder uden login.

Registerpolitik
Vi beder dig kun om de oplysninger der er nødvendige for at kunne levere til dig.
Vi passer godt på de oplysninger du giver os, og vi giver dem ikke videre til andre.
Vi opbevarer alle transaktioner, men vi bruger dem kun til at finde og rette eventuelle fejl.
Vi afvikler ingen programmer og gemmer ingen data(cookies) på din PC.

Sikkerhed
Betalingstransaktioner foregår altid ved en sikker forbindelse til QuickPay og vi modtager ikke og har ikke adgang til dine kortoplysninger.
For at betale via QuickPay, skal din browser acceptere cookies.
Hvis adresselinjen starter med "https" så foregår den øvrige brug af siden her også via en sikker forbindelse,
ellers foregår den via en almindelig internetforbindelse med de risici det indebærer.
Du kan skifte til en sikker forbindelse ved at klikke på hængelåsen i menuen.
Du hæfter selv ved misbrug af din adgangskode, så for din egen sikkerheds skyld bør du straks ændre din adgangskode,
hvis du får mistanke om, at andre har fået kendskab til den, og du bør oplyse din e-mailadresse,
og vælge at modtage bekræftelsesmails, så du kan se, når der sker noget på din konto.